Buna seara.
Va rog mult sa imi spuneti ce articole de lege s-au incalcat de o societate prin netransmiterea documentelor obligatorii (decizie incetare, anexa 26) catre un angajat dupa incheierea CIM in baza art 55, lit. (b),.
Si sa-mi spuneti unde pot gasi informatii despre elementele obligatorii ce trebuie sa le contina decizia de incetare a CIM cu acordul partilor, pentru a fi valida.
Multumesc mult pentru atentia acordata si pentru orice raspuns ajutator.
1. Ati solicitat in scris angajatrului eliberarea si comunicarea acelor documente ?
2. Nu exista o prevedere expresa in Codul Muncii cu privire la continutul deciziei de incetare a c.i.m., decat in anumite situatii.
In acest caz, devin incidente anumite principii de drept cu privire la actele juridice.
Trebuie solicitate neaparat de angajat aceste documente?
Nu am solicitat, pentru ca pana acum nu m-am confruntat cu situatia asta, am primit documentele in scurt timp de la incetarea activitatii in celelalte cazuri. In acest caz sediul social este la Bucuresti. Este vorba de un contract ce s-a incheiat in 2011 si acum exista un litigiu si vreau sa stiu daca pot folosi acest lucru in avantajul meu.
In ce-a de-a 2-a privinta, a deciziei. As dori sa stiu daca este necesara si semnatura angajatului sau doar a reprezentantului societatii pentru a fi valida.
Decizia de incetarea se semneaza de catre reprezentantul angajtorului , nu si de catre salariat. Acesta semneaza doar ca a primit un exemplar la data comunicarii acesteia.
ati depus vreo cerere de incetare a raporturilor de serviciu ?
ati semnat acea decizie ?
eu cred ca era obligatia angajatorului sa va aduca la cunostinta decizia si apoi sa o transmita la itm .
Buna seara.
Am semnat o cerere de incetare a activitatii in avans si in alb, in ziua in care am semnat si contractul de munca. Folosins un pretext, ca este doar o formalitate pentru a nu fi nevoit sa ajung la sediul societatii in Bucuresti pentru o semnatura.
Ei au inregistrat cererea de incetare peste o luna si mi-au desfacut contractul de munca conform art 55, lit (b) in baza acelei cereri semnate in alb, eu muncind in folosul societatii, timp de inca 3 luni. Acum doresc sa anulez respectiva cerere, care a fost inregistrata fara stirea mea, facandu-se si decizia de incetare dupa 7 zile de la inregistrarea cererii, iarasi, fara stirea mea.
Doresc recunoasterea ca vechime in munca a intregii perioade lucrate si plata contributiilor si impozitelor la bugetul de stat.
De la societate am primit doar fisa fiscala la posta, semnand de primire, atat!
Stiu ca am gresit semnand in alb, insa am avut o perioada de mai bine de jumatate de an fara loc de munca, apoi am avut cheltuieli cu deplasarea pana la Bucuresti si daca nu as fi semnat acea "cerere" in alb, nu as fi obtinut acel loc de munca si au profitat de acest lucru. Acum am nevoie de putina indrumare cum as putea sa "castig" acele 3 luni muncite la negru...daca mai exista vreo solutie.
Ar conta daca chem ca martori 2 colegi care pot confirma ca aceasta cerere a fost semnata de toti, odata cu semnarea contractului in alb si ca am lucrat in folosul societatii timp de 4 luni, dupa aceasta incetare a CIM cu acordul partilor?
Contract de munca
viu
Buna ziua,
Sunt angajat la o firma din luna martie 2015. Initial am avut contract pe 3 luni, apoi in luna iunie act aditional pe inca 3 luni ( contractul ... (vezi toată discuția)